• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samla krediter med två förfrågningar, en som försvinner nästa vecka

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
jag önskar också att man kunde välja bort banker, har kört Lendo två gånger och fick då 4 helt onödiga förfrågningar på Bisnode som jag nu måste vänta ut :(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 454
Mottagna reaktioner
1 005
Poäng
897
jag önskar också att man kunde välja bort banker, har kört Lendo två gånger och fick då 4 helt onödiga förfrågningar på Bisnode som jag nu måste vänta ut :(

Trodde verkligen inte det var så.
Men syns varje bisnode också? Dvs antal?

Nu når jag släppt skulderna har marginalen dragit UC på mig varje vecka typ... fattar inte varför.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Trodde verkligen inte det var så.
Men syns varje bisnode också? Dvs antal?

Nu når jag släppt skulderna har marginalen dragit UC på mig varje vecka typ... fattar inte varför.
ja varje Bisnode syns, 1 lendo ansökan resulterar i 2 Bisnonde ansökningar så man pajjar snabbt sitt Bisnode betyg med låneförmedlare :(
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 454
Mottagna reaktioner
1 005
Poäng
897
ja varje Bisnode syns, 1 lendo ansökan resulterar i 2 Bisnonde ansökningar så man pajjar snabbt sitt Bisnode betyg med låneförmedlare :(

Japp, men dom som kör bisnode hör väl till de ”sämre” banker ?
 
L

Lou

Gäst
Poäng: 0
Det är kanske bättre att ansöka direkt hos en bank och inte använda låneförmedlare. Mitt kreditbetyg är nere på 1,4.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Det är kanske bättre att ansöka direkt hos en bank och inte använda låneförmedlare. Mitt kreditbetyg är nere på 1,4.
nej det är helt klart bättre att söka hos en låneförmedlare, om du inte söker medlemslån direkt hos din bank
 
L

Lou

Gäst
Poäng: 0
Tror du jag skulle ha en chans att få ett medlemslån? Har credway som jag vill bli av med men bankerna kanske drar öronen åt sig när man har lån där..
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
ja varje Bisnode syns, 1 lendo ansökan resulterar i 2 Bisnonde ansökningar så man pajjar snabbt sitt Bisnode betyg med låneförmedlare :(
Men för mig har det stått inne i själva upplysningen att det är en samlad bisnode för alla banker som tar bisnode. Jag har bara fått en bisnode per tillfälle (en ansökan) hos låneförmedlare (Lendo och Advisa)
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Men för mig har det stått inne i själva upplysningen att det är en samlad bisnode för alla banker som tar bisnode. Jag har bara fått en bisnode per tillfälle (en ansökan) hos låneförmedlare (Lendo och Advisa)
det kan jag inte se att det står någonstans för mig, jag har fått dom som helst separata upplysningar, och loggar jag in på Bisnode då står det såhär:
Mina upplysningskopior
DATUM OMFRÅGARE
20190411 Wästgöta Finans AB
20190106 Nordax Bank AB (Publ)
20190106 SevenDay Bank, ExpressBankSverigeFi
20180918 Nordax Bank AB (Publ)
20180918 Sevenday Finans AB
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp